söndag 8 september 2013

PTC / galldränage


Är det något jag verkligen INTE saknar så är det en slang på magen. Inga konstigt, I know. Men nej det var riktigt jobbigt. Även om jag visste att den fick mig att må lite bättre NÄR DEN FUNGERADE dvs. Jag fick byta den där jävla slangen minst en gång i veckan, och man ville helst göra det max 1 gång / månaden så det gick ju bra, not. Det läckte ofta galla, ibland fick jag byta förbandet flera gånger per dag även om jag försökte göra det en gång. Så fort den slutade fungera så gjorde det förbannat ont,  riktigt riktigt ont. Bara att ens sätta in slangen den första gången gick ju åt pipan så det kom en massa blod i påsen istället för galla. Perfa! 

Om jag inte minns helt fel så spolades det ungefär 3 ggr?/dag, av mig själv då. Om det inte gick att spola = stopp. 

Det jag hade var ett PTC - dränage. Som tyvärr inte hjälpte mig så där fruktansvärt mycket, även om jag i alla fall kunde äta lite när jag hade det. Det togs bort i september då jag fick infektion efter infektion, så Karolinska tyckte att det var bäst. Så det är typ ett år sedan, ja nu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar