söndag 1 september 2013

Sjukhus fashion - tips

Den enda gången jag hade sjukhuskläder på mig var om jag skulle göra någon operation eller undersökning. Annars hade jag ALLTID mina egna kläder på mig. Allt, mjuka sportbehåar, trosor, varma strumpor, mjukisar, leggings, haremsbyxor, linnen och koftor i "glada och pigga" färger, skor som var sköna och lätta att få på sig. 


Ikea tofflor är hur bra som helst, jag hade väldigt många under mitt år på sjukhus men även föräldrarna. Cubus mjukis-set, linnen och koftor. Det skulle vara så mjukt och tunt som möjligt, då min hud var vääldigt känslig. Eftersom jag inte fick vara i solen, så var tunna koftor perfekt. 



För mig så kände jag mig sunken och "blek" i sjukhuskläder. Sen eftersom jag bodde på sjukhus i typ ett år så var det väldigt deprimerande. Jag blev glad och lite piggare av att ha mina egna kläder. Som inte är sträva och luktar sjukhus. 


Ett annat tips är, om man spenderar mycket tid på sjukhus. Att ta med sig en egen kudde. Ni kanske tycker det låter knäppt och onödigt. Men tro mig, du vill ha din egen kudde.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar