onsdag 15 maj 2013

Strikt & hälsosam kost


Oftast när jag handlar numera vill jag ta min tid, inte stressa osv. Verkligen fundera på vad jag ska handla och behöver. Några saker jag alltid har hemma är ägg, kyckling, fisk (lax el torsk), flera burkar tonfisk, finncrisp, avokado, kalkonskivor, riskakor m.m. 

Min mage klarar inte av fett och inte heller för mycket socker (helst inget alls). Därför dricker jag alltid light och äter light produkter. Jag hatar att äta ute, då jag tycker det är väldigt begränsat när man har allergier och inte klarar av att äta det som finns. Så jag försöker att undvika det. Tidigare har jag tagit en cola light och en chokladboll men numera får jag t.om. ont i magen av en liten chokladboll. Visst den innehåller ju margarin och socker men det brukar gå bra. Inte nu. 

Från och med nu gäller det att jag håller min kost ännu striktare. Detta är för att inte få så där djävulskt ont i magen eller behöva springa på dass 20 ggr om dagen. Inte så kul precis. Har slarvat den senaste veckan av och till och ätit socker. Dvs. choklad eller godis. (känner mig svullen, öm och fet). Fett äter jag aldrig, i så fall i väldigt, väldigt små mängder och "bra fetter".   Men nej det funkar verkligen inte. Får världens magknip och får springa på toa. Hur mysigt och skönt är det? Inte värt det och sen att jag får ångest efter hjälper inte precis. Mår på riktigt dåligt över att jag gav in till sötsuget och istället får ont i magen. Va fan är det för fel. 

Nej. Nu jäklar säger jag bara! Ska ta hand om min mage & kropp ännu bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar