söndag 23 juni 2013

har du mage?

om jag har ... alltså helt stört att se skillnaden på kort!

går inte beskriva hur dåligt jag mådde i december-januari/februari för min mage var stört svullen. hela jag var en tjockis! ångest och jag var ville inte gå ut, vara bland folk för jag kände mig inte bekväm. nog för att jag var nyopererad, alla mediciner (bla. höga kortisondosen) men det spelade ingen roll. jag kunde äntligen äta mat MAAAT, godis bla. fastän det fick mig att må skräp.

min mage kommer aldrig se ut som alla andras, den kommer alltid se annorlunda. den har ärr och den kommer inte ha en "normal" form då den är tightare på vissa ställen pga. de slicade upp hela min mage och kapade av i princip alla muskler / nerver.

men min mage och min kropp är starkare än någonsin!


jag har kämpat hårt och jag fortsätter att kämpa. 

det är inte gratis .... det är inte lätt. det är blod, svett och tårar ! 


men nu kan jag faktiskt säga att jag är så jävla stolt över mig själv
det här är varför jag kämpar och sliter! det är så värt det. 


jag ska bli den vältränade person jag alltid velat bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar