torsdag 24 oktober 2013

Att få tillbaka livet


Glöm inte att ta vara på varje sekund, varje minut av livet. Gör inte små problem stora. Älska inte människor som inte älskar dig tillbaka. Prioritera det som är viktigt för dig. Bry dig inte om vad alla andra tycker och känner. Våga gå din egen väg. Låt inte människor runt omkring dig få dig att må dåligt. Du är värd all lycka i världen. 

Att vara döende & sedan, mot alla odds få livet tillbaka precis i rätt tid, innan det är för sent. Jag vet att ordet döende låter så dramatiskt - men tänk dig själv att ditt namn är på en lista - listan på alla som väntar på en lever. Du väntar på att en ung människa ska dö för att du ska få leva - det är din tur, din tur att få börja ditt liv på nytt, när någon annan inte finns mer). Att dagligen behöva kämpa för att inte sluta leva. Att aldrig kunna slappna av, att inte få veta när och om du kommer få din andra chans till livet. 

Det förändrar en människa på så många sätt. Jag har jätte svårt att förklara hur det har förändrat mig, men oj vilken påverkan det har haft på mitt liv, mina tankar kring allt möjligt & fått mig att förstå vad som är viktigt här i livet. Man tror aldrig att man själv ska drabbas av något så hemskt, energi krävande & life changing. 

Men, det man aldrig tror ska hända,  hände mig. Idag är jag tacksam för det. Jag är så mycket starkare än vad jag var innan. Det har förändrat mig till det bättre. Men, trots allt detta positiva så skulle jag inte önska den resan jag varit tvungen att gå igenom på min värsta fiende. Ingen, ingen förtjänar det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar