tisdag 8 oktober 2013

Inlägg från oktober 2012

OKTOBER 2012: Idag är det 2 veckor sedan jag fick mina NYA LEVER. Helt sjukt egentligen. Har haft en riktig skit dag. Men som mina föräldrar säger så har det faktiskt bara gått 2 veckor och att det är sjukt hur bra det har gått. Att jag redan är hemma och förhoppningsvis kommer fortsätta vara hemma från och med nu. 
Har haft en skit dag idag. Trött, ledsen & öm i kroppen osv. Men jag tar inget smärtstillande, förutom vid behov. För jag har inte ont .. ont. Men har haft svårt att äta idag, alltid dagar som denna. Vilket inte alls är bra då jag måste få i mig minst 2000kcal för när man är ny-transplanterad bränner man sjukt mkt kalorier även om man inte ens rör på sig hälften så mycket som en vanlig person. Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon. Inte alls konstigt att jag har dagar som denna med tanke på hur kort tid det är sedan min operation. Men, har haft så jäkla bra dagar nu sedan operation, orkar mycket mer än man kan tro. Då blir också de sämre dagarna betydligt jobbigare och mest av allt sjukt frustrerande!
2veckor efter OP & -kg. Å äntligen börjar jag få tillbaka lite muskler. Så jag har saknat er. Dock mest ben! Träningen tar. Redan uppe i ca 1h rask prommis om dagen också. Tjoooho! ☺ Inte så pjåkigt alls. Jag har så höga krav på mig själv. Längtar tills om 3mån då jag får träna ordentligt!
Det gäller att man har rätt attityd och inställning för att lyckas med det man vill här i livet. Tex. nu efter min transplantation. Det gäller att ha fighting-power och inte tycka synd om sig själv samt sluta sig i en slags bubbla. Jag blir snarare helt tvärtom. Blir aldrig nöjd haha. Vill bara mer, har så höga krav på mig själv. Men, de är realistiska! Jag vet vad min kropp klarar av och vad jag får/inte får göra.
- Att ge upp är inte ett val. Det finns inte i mitt huvud. Visst har jag deppiga dagar som alla andra, då allt känns skit och jag vill inte mer. Men, de känslorna försvinner fort. Ingen idé att gräva ner sig i en grop när det finns så mycket att vara tacksam för. Jag vill tillbaka till mitt normala liv! Så här bra har jag inte mått på flera år. Det är så svårt att beskriva och ni kommer aldrig riktigt förstå. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar