söndag 21 juli 2013

Förbaskade Ulcerös Kolit

Började gårdagen (lördag) med att få ett skov. Ulcerös Kolit, seriöst ... fuck you! Detta är mitt fjärde (rejäla) för i år. Alltså, smärtan ... obeskrivlig. Illamående, kallsvettar och känner bara jag - orkar - inte! Men efter att jag tog två matskedar aloe vera hos mor och sedan något annat pulver så gick det över. Men det är så vidrigt. Svårt att beskriva. Då hittar ni mig i fosterställning, svärandes eller gråtandes. Dock blir jag mest förbannad. Speciellt som igår, när man ska iväg. Tänker inte åka bil i flera timmar med magont, eller alltså ... det hade inte ens gått. Men eftersom det gick över, ovanligt snabbt så hängde jag med. De tidigare gångerna har jag mått pyton en hel dag. Dock var jag orolig att jag skulle få ont igen under dagen, men icke! 



Tips! Naturell low-fat varg / yoghurt med blåbär för att lugna ner magen. 

3 kommentarer:

  1. Känner igen känslan av skov.
    Det gör så ont så man mår illa och nästan får panik.
    jag brukar bli liggande en dag och en natt innan jag orkar igen.
    Med vetedynan mot magen.värme är de enda som hjälper mot min smärta..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym - inte testat med värme. Men ska absolut göra det nästa gång!!! Allt för att det ska släppa när man får skov. Tack!

      Radera
  2. Anonym - inte testat med värme. Men ska absolut göra det nästa gång!!! Allt för att det ska släppa när man får skov. Tack!

    SvaraRadera