tisdag 30 juli 2013

Minska & ta bort mediciner !

Jippi!

Vilken härlig tisdag det blev. Fick samtal från läkaren & nu händer det grejer minsann. En del mediciner ska minskas & andra ska helt bort tack vare att mina provresultat ser så bra ut!  Härligt häärligt I say! 

Remiss för operation (ta bort min port vid nyckelbenet/ på sidan av nacken) för den behöver jag icke mer, plus att den gör ont. 

Sist men absolut inte minst så ska jag få intyg till transportstyrelsen så att jag för behålla mitt B-körkort & förhoppningsvis få börja köra MC ! För visste ni att när man är transplanterad så måste man tydligen berätta det för transportstyrelsen annars drar de in ditt körkort! Vilket skämt.






















Dags att ta bort lite då! :) 

8 kommentarer:

  1. Grattis :-D vad roligt!
    /mia

    SvaraRadera
  2. Hur många piller kommer du äta framöver?
    /nicklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. 18 totalt / dag men då räknar jag med järn, magnesium osv.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Hej Johanna! Följer din blogg eftersom jag själv är levertransplanterad för snart ett och ett halvt år sen. Du imponerar stort med all din energi och träning. Roligt att det gått så bra för dig.
    Blev väldigt konfunderad över det du skrev om indraget körkort. Var har du fått den informationen? Av vilken anledning ska körkortet dras in. Det är ingenting som jag hört talas om, har frågat runt bland andra transplanterade och alla är lika frågande.
    Fortsätt att ha det bra!/Maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sökt om tillstånd för A kort, då så råkade jag läsa lite snabbt liknande denna fråga "är du beroende av några mediciner?" då klickade jag i "ja" och skrev levertransplanterad men påverkar inte min körningsförmåga. Enbart för att behålla transplantatet. Då ringde de upp mig och frågade bla. hur ofta jag går på kontroller, tar jag mediciner osv. Jag blev riktigt förbannad, både på dem och mig själv.

      När jag sa att om inte jag vara dum i huvudet och missuppfattat frågan (de var ang. droger och alkohol så klart, plus epilepsi då eller något sånt), så hade de inte fått reda på det iaf och då hade jag haft de där tillståndet fleeeera veckor sedan.

      MEN , då menar dem att det är min skyldighet att berätta för dem att jag är transplanterad. MEN varför då, åter igen, ställde jag samma fråga. EFTER SOM DE INTE PÅVERKAR MIG SOM FÖRARE. Ja, iaf jag har varit väldigt förbannad och det har tagit så sjukt mkt onödig tid och att läkare behövde skriva intyg på "hur jag mår, hur mår transplantatet och vilka mediciner jag går på". Helt absurt.

      Så de anser att eftersom jag är transplanterad ska jag berätta det, skicka in intyg osv. spelar ingen roll att jag kryssade i det där. De hade fått reda på det iaf (säger dem). En röra och som sagt, konstigt!


      Annars ryker mitt B-körkort i november. Ursäkta språket men Jävla idioter. Min läkare har inte heller varit med om detta förut.

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera