tisdag 2 juli 2013

Vilken kämpe, in i det sista!

http://vlt.se/sport/bandy/1.2130094--han-dromde-om-bandy-in-i-det-sista-



Det högg till i magen igår kväll när jag såg på en gammal grannes fb sida att Victor har gått bort. 


Fan vad jag önskar att han fått samma chans som mig. Att det inte skulle hinna bli cancer eller att hans kropp skulle orka kämpa ännu längre. Victor Engström blev 24 år gammal, född 1989 precis som mig. Han lämnade sin familj, sina vänner och sina lagkamrater på tok för tidigt. 

Jävla skit sjukdom (vi hade samma) och jävla skit cancer. 

Har aldrig träffat Victor, men vi skrev till varandra några gånger på facebook. Vi hade samma läkare också här i Västerås. Det har varit inspirerande för mig att se hur en annan människa orkar kämpa på och leva sitt liv trots sjukdom och allt det innebär med behandlingar osv. 

Jag hade tur. Jag hade tur att jag inte hann få någon cancer. De hittade tumörer på min lever men efter väldigt många undersökningar m.m. kom de fram till att de var godartade och jag fick transplanteras. Det är händelser som denna som gör att jag vill kämpa ännu hårdare. Jag är evigt tacksam för att jag fick chansen att överleva, leva vidare och tänker verkligen ta vara på livet!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar