onsdag 10 juli 2013

Skönaste smärtan

Vaknar upp till ljudet av det piskade regnet mot fönstret. Sträcker på mig, känner hur det gör ont överallt. Träningsvärk. Skönaste "smärtan". Gör i ordning gröt, äter ... Kollar Luther. Börjar plugga ... Halva uppgiften redan klar. Tar en break efter några timmar. 


Får ett sms. Från Ulrica. Förfrågan om jag ska med på lunch vid Kajen. Ibland är jag inte svår att övertyga. Inte av Ulrica. Så, nu sitter jag vid köksbordet, sminket är på. Datorn kokar, huvudet kokar, vill plugga lite till innan lunchen. Annars känner jag stress & att jag måste hem, bli klar. Fast jag ligger fleera veckor framför schemat. Men sån är jag. 


Trött tjej, men glad. Kanske inte ser så ut. Men jorå. Nej, måste sluta nu. Plugg - lunch - städa. Kläder everywhere, även om de ligger i högar, ihopvikta. Skitigt, dammigt. Pallar inte. Vill ha det rent och prydligt. Då mår jag bra. Men finns ju så mycket annat att göra, knappt hemma om dagarn. 


Börjar känna mig stor & stark. Skippa träningen idag tror jag ... Låta musklerna vila, PW ist. 1 mil eller så. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar