fredag 9 augusti 2013

10månader

Ni får kalla mig vad ni vill: tokig, galen, inte frisk ... fitnessaddict & workoutaholic (this one I can agree with). MEN, jag säger bara så här ... titta på bilden. :) From fat to fit.  


Igår var det exakt 10månader sedan min 14-15h lång levertransplantation då en 20årig ängel gav mig livet tillbaka. Så fort tiden går...


Resan sedan dess har inte varit lätt, det har känts tungt, för jävligt & riktigt jobbigt vissa stunder. Ni kanske får en känsla av att det varit en dans på rosor. Men ni anar inte hur mycket jag fått kämpa, i vissa fall trotsa min kropp, ofta hur jag känner - känslor , offra vissa saker för andra m.m. Men sååå värt det i slutändan.

Men, det beror helt på ens egen inställning till livet, styrka och motivation. Precis som när jag var sjuk. Viljan att leva var större än allt annat. 

Jag hade och har som mål att bli starkare , snyggare & må bättre än jag någonsin har gjort tidigare. Visst har jag kommit en bra bit på vägen. Men än är jag inte klar. Jag älskar min nya livsstil, att vara så pigg, bara att orka hålla igång hela dagarna och ja ... Vara mig själv igen fast i en uppdaterad version!! 



Ni som tror att jag är helt manisk när det gäller träning och träna no matter why, är ute och cyklar. Har jag gjort mig illa, mår dåligt eller känner mig lite hängig. Att något inte känns rätt så vilar jag fr gymmet. Så viktigt att man lyssnar på kroppens signaler så att man inte skadar sig eller blir sjuk. Något jag lärt mig under tiden jag var sjuk är hur min kropp fungerar och att känna hur den mår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar