lördag 17 augusti 2013

Det är vi - S U R V I V O R S

"En annan överlevare ... " 

"En av de personer som är och varit oerhört viktiga för mig är Johanna, en tjej som bara är några år äldre än mig men som gått igenom ett precis lika tufft helvete. I oktober förra året fick hon en ny lever och hon har sen dess gjort en helt sjuk resa tillbaka ... " Forts. på http://livetsomnjursjuk.webblogg.se/



Som Jenny skriver själv, är hon jävligt sjuk och bara 19 år. Men hon har en så förbannat stor glädje till livet och vilja att leva. Aldrig sluta kämpa, så är det bara. Aldrig ge upp.

Hon är en stor inspiration för mig, påminner mycket om mig själv och jag är så glad att jag kan  finnas här för henne, ge henne stöd och prata om allt som ingen annan förstår (som inte har varit i liknande situation) och jag vet att hon kommer klara det här. 

Jenny är på väntelistan för en njurtransplantation och jag hoppas innerligt att hon kommer få den i tid. Finns inget annat. Jag menar, titta på henne. Vilken tjej! Hon är en true survivor. 

http://livetsomnjursjuk.webblogg.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar