fredag 5 april 2013

Min maaaage ...

Magsår eller magkatarr? Det ena eller det andra ... Inte första gången och troligtvis inte den sista. 

Kräkts och legat i fosterställning i några timmar. Jävla kaffe. Aldrig mer en kopp kaffe. Jag driver inte. Vilken jävla magvärk! Sjukt rolig fredagskväll. Totally f-ing ruined! Inget gym, gråter lite inombords. Får ta igen det med simning & gym imorgon. Om mitt sår på fingret läkt. Inte bada med sår stora eller små. Hej infektionsrisk, typ så inte värt det. Då väntar jag hellre till söndag eller nästa vecka. 


Fan. Ont i magen. Igen. Fast jag åt lax och lite veggies bara. Orkisintis. Får ringa mah doctor på måndag och fråga om magsårsmedicin eller om jag ska ta mer av den jag har.  


Trött. Men har iaf inte somnat innan 22 idag , som jag gjort alla andra kvällar. Am I turning into an old lady? Get a grip Johanna du är bara 23 inte 73. 


1 kommentar:

  1. Åh vad gullig du är. Tack för dig omtanke, det är så lätt att glömma hur mkt våra kroppar egentligen gått igenom och GÅR igenom varje dag. Jag tror att vi "sjuka" har lite för bråttom ibland och vi vill så mycket och försöker vara sådär starka som alla andra säger att vi är. I början när jag började träna blir det som en kick att herregud det funkar ju, men sen inser ju både kropp och själ att det funkar ju inte så även om man vill. Kanske är det en bra "väckarklocka" också, för oavsett om man är frisk eller sjuk så ska man ju inte slita ut sig. För våra kroppar säger det ju stopp mycket fortare. träning ska ju vara hälsosamt.

    Jag blir bättre och bättre för varje dag på hur mycket jag orkar, man får ju såklart vara nöjd med det man kan. Jag brukar påminna mig själv om just det här med träning att herregud, det finns friska människor som inte orkar sig ur soffan och tränar ens. Sen är det ju svårt att inte pressa sig själv ibland, man vill ju testa sig lite vad man går för. Men det är som du säger, när nära och kära säger att man ska ta det lungt blir man bara irriterad typ, det väcker ju en viss väckarklocka men det är lättare när en "sjuk" delar tankar med en "sjuk" du hajar vad jag menar :D

    ta hand om din mage föressten, kör skonsamt. Det gillar den om det krånglar, en tom mage ska man också komma ihåg är sämre om det är magkatarr.

    Du är en kämpe, en levertransplantation är inget jag kan föreställa mig hur det är att gå igenom, jag har själv haft det fruktansvärt tufft och det som jag kan relatera med dig är vell just det. Att våra kroppar är våra liv och att kampen varje dag är att lära känna och förstå sig på den. Jag är glad att det går bra för dig i helhet.

    BAMSEKRAMAR!!!!

    föressten, min instagram: idanolsson :D

    SvaraRadera