torsdag 7 mars 2013

Fy skäms Johanna




IGÅR. 

2 dagar i rad har jag varit på väg att glömma bort mina kvällsmediciner. Va fan är det som händer? Jag är extremt noga med mina mediciner. Får panik om något är knas eller om jag "glömmer". 

Igår var jag och handlade med Anna, kom hem 20.20 ... dvs. 20min senare än vad jag brukar. Okej, jag kommer inte dö eller något sånt. Men det handlar om rutiner sen ska man helst ta vissa mediciner samma tid varje dag. 

MEN idag gör jag om samma sak. Bakat och spelat Wii med A. Sen är jag så jävla dum att jag stänger av mitt alarm för 20.05 (i fall att jag skulle vara busybusy har jag alarm på kl 08:03 och 20:05) . Vips är kl 21:15, A och Assar har precis,  jag står och diskar ... HELVETE. Mina mediciner.

Fanns inte ens en tanke på att jag behövde ta mediciner. PANIK PANIK PANIIIK. Detta är verkligen inte okej. Skärpning!! Jag går upp SENAST 08:00 varje morgon. Dvs. aldrig sovmorgon. Oftast går jag upp 07:00 så jag äter frukost en timme innan. Sen 20:00 är det mediciner igen. Väldig tacksam för att jag bara behöver ta tabletter 2 gånger om dagen. Smidigt på det sättet.

Annars är jag väldigt noggrann med att ha med mig mediciner i en liten medicin kopp om jag inte vet när jag kommer hem, om jag ska bort osv. Om jag tex. ska ut eller på bio ser jag till att ta tabletterna den tiden som blir närmast 20:00 innan  eller efter. Oftast efter. Fy skäms Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar